2009. november 23., hétfő

Lifting

   
Vannak, akik szerint nincs is rá szükségünk, megint mások a gagyi megoldással is beérik. Olyanok is akadnak, akik az egészet rábízzák másra, majd az tudja helyettük, mi lesz a nekik megfelelő, és úgy gondolják, hogy a bizalomért a tutit kapják cserébe. De akadnak olyanok is, akik még szeretnek mindenben nagyot és egyedit gurítani. A weblapjukkal is. A válság, illetve a válság fedőnév alatt zajló piaci átrendezés megmutatta, hogy nincsenek biztos befutók. Hatalmas cégeket is érhet meglepetés, régi megbízók is inthetnek műkönnyes pát. Ilyen időkben nem engedhetjük meg magunknak, hogy egy marketinglehetőséget csak úgy elszalasszunk: a weblap az egyik legalapvetőbb eszközünk. Hogy mennyire van toppon a virtuális névjegyünk, hovatovább portfóliónk, megérett-e egy teljes liftingre, öt pofonegyszerű kérdés megválaszolásával eldönthetjük.

Egy: Elég gyorsan töltődik-e be az oldalunk?
Elég sok munkánkba telt, míg egy látogató rátalált weblapunkra. De vajon, pillanatok alatt eléri-e azt, amit szeretne? Netán rém lassú flash animációkba, intro-kba ütközik, ami arra készteti, hogy be se lépjen hajlékunkba? Az örök igazság, úgy látszik megdönthetetlen, minél hosszabb a betöltési idő, annál kevesebb a látogatónk, annál kevesebb az üzlet...

Kettő: Konzisztens-e az oldalunk?
Stílusát, kivitelezését tekintve egységes-e az oldal? A navigációs panelek, betűtípusok, színek, az URL-k formátuma egyezik-e? Találunk-e elírást, nem odaillő betűtípust, képet, aminek esze ágában sincs betöltődni, csak a hűlt helyét csodálhatjuk? A keresőmotorok bizony a konzisztencia minden vetületét vizslatják és vetik össze a rengeteg hasonló találattal...

Három: A weboldalunk hemzseg a vizuális túltelítettségtől?
Sok helyütt előforduló probléma, hogy minél több információt helyeznek el a site-on. Az eredmény: szövegtől, képektől, linkektől, ikonoktól, gomboktól, hirdetésektől és minden fittyfenétől hemzsegő kirakat. A túl sok információ, csakúgy, mint a túlzásba vitt smink, vagy azonnal lepattintja az érdeklődőt, vagy rengeteg ideje elmegy a máz vakargatásával. Őrizzük meg az egyedi arcélünket! Szakítsunk időt az információk helyes hierarchiájának kialakítására, és elemezzük, hogy oldalunk hogyan rendszerezi ezeket. Ha a tartalom megfelelő hierarchiával párosul, megveregethetjük a vállunkat.

Négy: Dizájn vagy már inkább dizájncenter?
A stílus maga az ember, ami néhány évvel ezelőtt zsírkirály volt, ma már pókhálós csontváz. Ilyen például a flash intro is: időrabló felesleges macera. A weblap állandó törődést igényel, ha tényleg szeretnénk valamit kezdeni vele. Mazsoláknak must-have kategória.

Öt: Tökéletesen jelenik meg a weblapunk?
És a tökéletes, tényleg tökéletes minden operációs rendszer minden böngészőjében, nincsenek összecsúszó szövegek, felesleges görgetősávok. Ennek ellenőrzésére nem szükséges minden böngészőt telepíteni gépünkre, de erről majd később bővebben. Azért az IE-t és a Firefox-ot kötelezően ellenőrizzük.

Nos, legyen szó kisebb korrekciós beavatkozásokról, ráncfelvarrásról vagy akár nagy generálról, ne késlekedjünk! A fenti öt kérdés nagyon alapvető hiányosságokra összpontosít, azonban egy jó weboldal sokkal több ördöngösséget rejt magában. A virtuális piactéren a weblap a tájékozódás elengedhetetlen kelléke, fektessünk rá ezért minél nagyobb hangsúlyt, ne álljunk be a sorba: merjünk nagyot gurítani!

A teljes cikk az Elance-on, érdemes betérni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése