2009. március 13., péntek

Könyvajánló

Mert olvasni jó! Először 4-5 éves koromban kapott rajta anyám:
- Mit csinálsz te azzal az újsággal?
Mire én értetlenül:
- Hát olvasoook!
- Olvasol? Nem hiszem! Olvasd fel!
Nos, erre én szépen felolvastam az adott passzust. Lett is nagy riadalom, a gyerek autodidakta, vagy mi. A mai napig habzsolom az élvezeteket, imádom a könyveket, legyen antikváriumi, vagy friss papírillatú. A napokban kezembe akadt az egyik kedvenc Janikovszky kötetem, amit M-től kaptam: Mosolyogni tessék! Benne a kunkorodó betűk: "Ezt jól jegyezd meg egy életen át!" Nem tudom, hogy kaptam-e valaha is ennél szebb ajándékot, naponta többször elmegyek mellette, és megmozdul bennem valami, ha csak ránézek, önkéntelenül elmosolyodom. Emlék-gyöngyszemek-fénycsillámok-mosolyok.

Anyám

A könyv, amit most ajánlok szakmába vág: Tervezz bátran! - Oldaltervezés és tipográfia egyszerűen és azon túl.

Az oldaltervezés és a tipográfia szabályait néhány egyszerű alapelvre visszavezető könyv anyaga Robin Williams évtizedes oktatói és tervezőgrafikusi tapasztalatait összegzi közérthető módon. A bárki által megjegyezhető, világos tervezési alapelvek működését életszerű példák sora teszi szemléletesebbé. A megszerzett tudás birtokában kiadványainkat tipográfiai előképzettség nélkül is könnyedén rendezettebbé, áttekinthetőbbé és figyelemfelkeltőbbé, kommunikációnkat hatékonyabbá tehetjük.

A szerző a témát minden eddiginél gyakorlatiasabban közelíti meg, a lexikális ismeretek helyett a hangsúlyt a tervezői látás- és szemléletmód kialakítására helyezi. A könyv nemcsak a grafikai tervezéssel, tipográfiával foglalkozók számára jelent segítséget, hanem bárkinek, aki írásbeli kommunikációját érthetőbbé, hatékonyabbá szeretné tenni.

A könyv megvásárolható itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése