2010. június 2., szerda

Gyorstalpaló szabadúszó marketing I.


A sikertelenséget a sikertől sok esetben néhány alapvető, kézzel fogható és rém egyszerű lépés választja el. Sokan úgy gondolják, hogy iskoláikat így vagy úgy elvégezvén majd ölükbe hullik a szerencse, az (ismeretlen) megbízók csak ránk vártak, és két kézzel kapnak majd utánunk. Nos, a valóság ezzel szöges ellentétben áll. Manapság telített a piac, az új szabadúszókat nem várja tárt karokkal egyetlen megbízó sem. A helyzet azonban nem reménytelen. Merre induljunk el? Manapság a marketing igen fontos szerepet játszik az üzleti életben. A marketinget egyfajta kreativitásként is felfoghatjuk, hiszen az áru, esetünkben saját magunk piacra dobása és értékesítése végtelen kreativitást és kimeríthetetlen lelkesedést kíván. De ne feledjük, sose essünk a nyomulós, presszúrát gyakoroló szolgáltató hibájába, fejvesztve fognak menekülni előlünk. Fel kell mérnünk és meg kell értenünk a megbízók igényeit. Empátia. Nem csak a magánéletben, a munkakapcsolatokban is kulcsszó. Nézzük a piacot és magunkat a megbízó szemével!
Hogyan keressünk munkát?
Ha például házon belül szeretnénk elhelyezkedni, böngészőnket megnyitva keressünk rá a fordító állás vagy a szakfordító állás kulcsszó párosításokra. Ha nem Magyarhonban szeretnénk elhelyezkedni, akkor a keresést a Google különböző nemzeti variánsait felhasználva a nemzeti nyelven is megtehetjük. Amennyiben betölthető állást hirdet egy megbízó száz százalékos biztonsággal botlunk bele ily módon. Ellenőrizhetjük a fordit.hu és a Proz munkahirdetéseit, itt is szoktak belsős állásokat publikálni. Megkérdezhetjük belsős ismerőseinket is, nem csak fordítóirodáknál, nincs-e, nem lesz-e náluk megüresedő állás a közeljövőben? Esetleg olyan cégeknél is bemutatkozhatunk, akik ugyan az adott időpontban nem keresnek munkaerőt, azonban foglalkoztatnak fordítókat. Ne hagyjunk kiaknázatlan esélyt! Ha kezdetben sikertelenek vagyunk, két hét elteltével se adjuk alább! Maradjunk aktívak!
Szabadúszó karrierünk kezdetén regisztrálhatunk a fordítói piactereken: Proz, fordit.hu, Translators Cafe, Go Translators stb. Megéri befektetni a fizetett tagságba is! Így jelentkezhetünk aktuális munkákra, de adatbázis bővítés címszó alatt is szövődhetnek új munkakapcsolatok. Rákereshetünk a nyelvpárainkban működő irodákra is, a kapcsolat felvétele előtt azonban minden esetben győződjünk meg arról, hogy milyen formában várja a megbízó az applikánsok jelentkezését, a rossz kommunikációs csatorna megválasztása kizáró ok lehet. Sőt! Előfordulhat az is, hogy egy közel száz kérdésből álló kérdőívet kell kitöltenünk, ahol a cipőméretünket kivéve, szinte mindenre rákérdeznek. Küldhetünk e-mail-t is, kizárólag egyesével, soha ne csoportosan! Így is jó eséllyel fennakadhatunk a spam szűrőn! A levélben történő bemutatkozással azonban van egy nagy probléma, sok megbízó már tele van a naponta tízesével beérkező levelekkel, és nemes egyszerűséggel olvasás nélkül a kukában landolunk. A levél hatástalanságát némiképp ellensúlyozhatjuk a profin megírt bemutatkozó levelünkkel és szakmai önéletrajzunkkal, továbbá a nagy számok törvényére alapozva, azaz nem 2 vagy 3 irodát boldogítunk marketing csomagunkkal, de ezekről majd a következőkben bővebben... 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése