2010. szeptember 28., kedd

Hogyan legyünk csocseszek? – Gyorstalpaló szabadúszó marketing II.

 
A szabadúszó biznisz, ahogy arról már többször megemlékeztem, nem mindenkinek pálya. A szabadúszásnak a maga előnyei mellett bizony-bizony megvannak a maga hátrányai is: a teljesség igénye nélkül iszonyatos önfegyelem, precizitás, függetlenség, akaraterő, végtelen kitartás és menedzseri attitűd szükségeltetik hozzá. Ha mégis úgy gondoljuk, hogy márpedig megzabolázhatatlan személyiségünk már-már szomjazza a bizonytalanságot, és csakis ezt a fajta munka az, amiben ki tudunk teljesedni, akkor ez a felismerés többek között azzal is jár, hogy marketing területen is folyamatosan képeznünk kell magunkat illetve időt kell fordítanunk termékünk, azaz saját magunk marketingjére is. Sokakban él még ma is a téveszme, vagy inkább rögeszme, hogy elég egyszerűen beadni valahová, de legfeljebb 5-10 helyre az önéletrajzunkat, bemutatkozó anyagunkat, és máris dől a lé. Ha valamilyen oknál fogva így is lenne, az egyúttal azt is jelentené, hogy ugyanilyen gyorsasággal el is veszíthetjük státuszunkat... Nemrégiben jelent meg a The wealthy freelancer című könyv, amit joggal nevezhetünk a szabadúszó tevékenységek kisokosának. Hasznos tanácsokkal szolgál kacsingatóknak és régi motorosoknak egyaránt. Sok esetben az is elegendőnek bizonyul a megújuláshoz, töltekezéshez, ha valamilyen formában újfent tudatosítjuk magunkban a ránk vonatkozó evidenciákat, azonban a kiadvány messze túlmutat ezen. Megspórol számtalan tapasztalatot, amiket alapesetben saját bőrünkön kellene megtapasztalnunk, és ezzel egyúttal megfizethetetlen éveket is. Rávilágít a követendő, számunkra legelőnyösebb stratégiákra, segít elsajátítani a nyerő üzleti politikát, a szabadúszást menedzselhető, irányítható, alakítható, sikeressé tehető világként ábrázolja.  Érdemes beleszippantani!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése